چاروسا - سرچات یادت به خیر

روستای سرچات،چاروسا، جاورده ، چم لپو ، دشت آزادی ، میاندره

چاروسا - سرچات یادت به خیر

روستای سرچات،چاروسا، جاورده ، چم لپو ، دشت آزادی ، میاندره

درباره بخش چاروسا

چاروسا 

 

 

چاروسا یکی از بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است. مرکز این بخش شهری کوهپایه‌ای به نام قلعه‌رئیسی است که از کنارآن رودخانه زیبای چاروسا عبور می‌کند.قلعه رییسی علاوه بر مرکزیت سیاسی ازنظز جغرافیایی نیز دقیق درمرکز این بخش می‌باشد. بخش چاروسا ۲

۲ دهستان دارد. 

در اطراف شهر قلعه رییسی روستاهای متعددی وجود دارد از جمله بیسیدون که امامزاده سید محمود قرار دارد. در هفت کیلو متری این شهر آبشار کمر دوغ قرار دارد. در فاصلهٔ دو کیلو متری قلعه رییسی روستای کل بازار قرار دارد که این روستا پیاز معروفی دارد. همچنین این روستا وروستای کلات به شمال منطقه چاروسا معروفند. منطقهٔ چاروسا دارای دو کوه بلندبه اسمهای کوه سیاه وکوه برفکان است که از مناطق سردسیر منطقه به شمار می‌ایند. در فاصلهٔ پانزده کیلومتری قلعه رییسی امامزاده میرسالار از نوادگان امام موسی قرار دارد. این دو امامزاده ازمناظر گردشگری منطقه می‌باشند.

چاروسا پنج دهستان و ۳۴۴ روستاباجمعیتی حدود ۲۱۸۰۶ هزار نفر دارد که اغلب روستاها به صورت پراکنده و دور از هم قرار دارند. در این منطقه در سال‌های گذشته مهمترین فعالیت مردم کشاورزی و دامداری بوده و مردم فقط از این طریق کسب معاش می‌نمودند. 

 

منبع:http://fa.wikipedia.org

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد